Emma eats oats

It ain't meat, babe

Pizza

Publicerad 2014-12-30 10:13:54 i Allmänt,

Okej, så första januari kommer nog många (mångamånga) att vara lite bakis vilket medför en väldig massa pizzaätande. Som vegan är det inte alltid helt självklart hur man gör med osten, så därför kommer här lite tips inför ditt kommande pizzaätande.
 
1. Beställ en vegetarisk pizza utan ost, kom hem och lägg på ruccola och vitlökssås. Jag gör min sås med oatlys iMat fraiche, en aning vegansk majonnäs och massor med vitlök. Så gott!
 
2. Gör din pizza hemma från scratch. Om du inte orkar med hela jäsningsproceduren som det innebär så finns det recept som innehåller bakpulver istället för jäst. Tomatsås (tomatpuré+vitlök+olja+kryddor) slänger du ihop snabbt.
 
3. Köp en fryspizza och pimpa den. Jag provade A&As pizza i förra veckan och blev positivt överraskad. Jag köpte den som är en margerita och hade på soltorkade tomater innan den fick åka in i ugnen. När den kom ut hade jag såklart på lite sallad och vitlökssås, och oj så gott det blev! Det tyckte tom min köttis till moder som var med och smakade.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela