Emma eats oats

It ain't meat, babe

Köttprotester

Publicerad 2014-11-26 22:15:00 i Allmänt,

Idag dök den här upp i min feed på facebook...
 
...vilket såklart fick mig att reagera. Jag hymlar inte med mina politiska åsikter för fem öre, och när jag ser sånt här blir jag såklart ännu mer militant. Varför då? Jo, vi måste minska vår köttkonsumtion. Om vi inte gör det kommer mänskligheten att dö ut. Köttproduktion är den största klimatboven i vårt samhälle, större än alla resor till Thailand och osorterade mjölkpaket. När skolor då tar initiativ och bestämmer sig för att ha en vegetarisk dag så är det något som borde applåderas. Sen så kommer de. Köttmaffian. De tågar fram med sina blodiga nävar och serverar hamburgare till de stackare som äter kött i vanliga fall och kommer att avlida av proteinbrist om de måste äta en endaste vegetarisk måltid. Tillsammans med köttmaffian kommer liberalerna, de som absolut ska värna om allas valfrihet. De hävdar att det borde serveras en vegetarisk rätt och en kötträtt så att alla kan välja. Kära köttmaffia, kära liberaler, det fungerar inte så här. Ska vi värna om miljön och ge våra barn en framtid så måste vi skära ner på vissa saker. Jag begär inte att alla ska sluta äta kött, men jag kan samtidigt inte sluta äta kött åt alla. Låt de vegetariska dagarna vara och ta ett extra glas skumpa eller gör ett extra rot-avdrag om det känns svårt att låta bli kött den där enda måltiden i veckan.
Artikeln kan ni läsa här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela