Emma eats oats

It ain't meat, babe

Müsli, del 2

Publicerad 2014-11-27 14:07:32 i Allmänt,

Müslin blev inte god. Ibland blir det så, och det är inte mer med det. Jag fortsätter sökandet på det perfekta receptet på müsli, men slänger inte bort den jag gjorde. Istället blev det någon slags mellanting mellan ett mellanmål och en efterrätt. Jag smälte 200 g mörk choklad, rörde ner lite mer än halva satsen müsli, hällde ner det i en form täckt i folie och lät det stelna i frysen. Sen skar jag upp det hela i bitar.
Sambon kom hem, upptäckte mitt experiment och vrålade "HAR DU GJORT ROCKY ROAD?!", varpå jag svarade "NEJ DET ÄR NYTTIGT! Typ". Så, då kom jag fram till att det kan vara vad man vill att det ska vara. Antingen en lite nyttigare efterrätt, eller ett lyxigare mellanmål. Frågar någon på jobbet om man äter godis kan man säga att nehej, det gör man inte alls utan man äter en müslibar. Om någon tycker att man är tråkig som äter nyttigt kan man säga att det minsann är rocky road. Huvudsaken är att det blev gott till slut. Slutet gott, allting gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela