Emma eats oats

It ain't meat, babe

Indiskt

Publicerad 2014-09-01 20:20:52 i Allmänt,

Efter förra veckans thai-soppa fortsätter vi på det asiatiska temat och idag blev det en indisk gryta.
 
Kryddpasta:
100 gram cashewnötter
2 msk rapsolja
2-3 msk garam masala
1 tsk spiskummin
2 msk honung (jag körde hälften agavesirap)
1 tsk salt
1 krm cayennepeppar
400 gram passerade tomater
 
2 dl kokosmjölk
300 g quornbitar
 

Börja med att mixa kryddpastan till en jämn smet. Stek sedan quornbitarna i lite olja och tillsätt kryddpastan. Avsluta med att hälla på kokosmjölken och låt grytan puttra ca 10 minuter. Vi åt med ris och sallad framför aftonbladets partiledardebatt, mums!
 
 
 
Så här gott blev det! Nej, jag kunde inte hålla mig från att smaka innan jag tog kort, mums!
Receptet hittade jag på tasteline.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela