Emma eats oats

It ain't meat, babe

Way Oat West

Publicerad 2015-08-21 08:43:15 i

För en vecka sen var jag i Göteborg och såg en massa bra band i slottsskogen. Hela tiden upplevelsen var trevlig, men jag var ändå lite förvånad väl på plats. Way Out West har kallat sig mjölkfri, vilket jag trodde innebar att inga mjölkprodukter skulle förekomma alls. Så var alltså inte fallet. Även om det fanns många veganska alternativ så fanns det så himla mycket ost överallt (Way Ost West?). Någonting som upprörde mig ännu mer var arlas reklam som syntes i Götet med sloganen "förbjuden mjölk smakar bäst". Oatlys svar på detta vsr såklart bäst: 

Vad var bäst då? 
1.Veganglass för tio pix, inklusive strössel och sås. 
2. Jonsborgs burgare. Världens godaste hamburherdressing. 
3. Att min medfestivalare och jag träffade en kille som bestämt sig för att vara vego över helgen, även utanför fesrivalområdet. Det finns hopp om mänskligheten! 
4. Florence + the machine

Lite mindre bra:
1. All ost 
2. Mat som var oklar? Tex en kebabtallrik som inte var märkt som vegetarisk när alla andra rätter på menyn var det. Var det kött? Var det gräs? Ingen vet. 
3. Falafeln som jag åt första dagen. Pitabröd, lite sallad och tre falaflar för 75 kronor. 

Så, till nästa år: kör på helveganskt. Skippa osten, skippa mjölken, skippa äggen. Alla vinner på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela