Emma eats oats

It ain't meat, babe

Lions and goats and cows? Oh my!

Publicerad 2015-07-30 20:04:48 i Allmänt,

Hej på er!
Ja, som ni kanske förstått så har jag tappat greppet fullständigt och isolerat mig i en garderob till följd av den icke-existerande sommaren. Bloggen har hamnat lite i skuggan av denna depression, men idag så tittade solen äntligen fram i fem ljuvliga sekunder och jag lyckades samla ihop tillräckligt med d-vitamin för att orka skriva ett inlägg.
 
För det första så har en tandläkare skjutit ett kändislejon. Han var på jakt i Zimbabwe och sköt Cecil som strosade omkring och inte riktigt var beredd på att det skulle komma en arg människa. Artiklar har delats och delats igen på facebook och vet ni vad det roliga är? Merparten av dessa som delar äter andra djur till både frukost, lunch och middag. Som om grisar inte också kan vara kändisar liksom.
 
 
 
För det andra så dök en sorglig bild upp i min feed på instagram. Förut så älskade jag chèvre. Nu stör jag mig mest på folk som inte kan uttala det/stava det rätt, men nu så känner jag att jag klarar mig ganska bra utan. (Fast inte så pass bra så att jag inte håller på att försöka göra en vegansk version, återkommer med recept om det blir bra)
 
För det tredje så är jag så trött på alla dessa "konsekvenser" av den minskade mjölkproduktionen. Vi behöver minska konsumtionen av mjölk, precis som kött, eftersom metangasen som korna fiser påverkar klimatet och är värre än koldioxid. Det som kanske inte är så himla bra är om vi börjar importera mjölk - det är ju bara onödigt. Kan inte alla bara inse hur sjukt gott det är med havremjölk och sojgurt och hur mycket bättre alla kossor mår när vi inte tar maten ifrån deras kalvar?
 
Taco hej, tartexpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela