Emma eats oats

It ain't meat, babe

Jordgubbssmoothie

Publicerad 2015-06-21 08:37:42 i

Ni vet när man är för mätt för att äta efterrätt? Ja,  jag vet,  det låter otroligt,  men det hände mig igår.  Efter midsommarbuffé till lunch och Ikeas vegobollar till middag fanns det helt enkelt inte plats för jordgubbar och glass.  Istället sparade jag min ranson och gjorde smoothie till frukost. Havremjölk och banan har jag alltid i smoothies (ett gott tips är att frysa in bananen så att smoothien blir lite tjockare). Sen brukar jag försöka ha i något som höjer proteininnehållet en aning.  Idag körde jag på solrosfrön,  men det hade varit minst lika gott med cashewnötter,  chiafrön eller rent av lite sojaprotein.  Mixa och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela