Emma eats oats

It ain't meat, babe

Söderfamiljen

Publicerad 2015-06-28 08:14:22 i

Igår kväll gick jag och Thomas ut och åt en bit mat. Efter lite googlade och dubbelkollande hamnade vi på Söderfamiljen i Halmstad. Vi hade tur med vädret och kunde sitta ute och kika på båtarna som guppade förbi på Nissan.
  
Till förrätt beställde Thomas in grillat surdegsbröd med västerbottenostkräm och tapenade. Tapenaden var vegansk och det är eventuellt därför det saknas en bit på ett av surdegsbröden. 

Thomas godkände också förrätten och instagrammade lite.  

Och så kom varmrätten. Oh my God.  Jag hade beställt en vegoburgare och när jag fick in den blev jag först lite besviken eftersom jag trodde att jag skulle få chips till, som det var till köttvarianten. När jag högg in kände jag dock att det gick precis lika bra, om inte bättre, utan. Hamburgaren i sig var gjord av kikärter, toppad med picklad rödlök och lingon. Den salta burgaren, den söta löken och de syrliga lingonen var en perfekt smakkombo och det här är den bästa mat jag ätit ute sen jag blev vegan. Fem av fem delicatobollar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela