Emma eats oats

It ain't meat, babe

Blueberry nicecream forever!

Publicerad 2015-05-27 16:48:39 i Allmänt,

Nicecream är, som ni kanske redan vet, ett sjukt bra alternativ till glass. Basen är frusna bananer och sen så kan man ha i i princip vad man är sugen på. Jag hittade dock en variant på PT-Fias blogg som jag provade och det blev jättebra! Istället för frysna bananer så skulle det vara frusna hallon och en ofrusen banan. Eftersom jag var mer sugen på blåbär tog jag det istället. Passade perfekt en varm vårdag (ÄR DET SOMMAR SNART ELLER?!) som denna.
 
Blueberry nicecream
1/2 paket frusna blåbär
1 banan
en skvätt havremjölk
lite citronsaft
 
Mixa ingredienserna. Om du tycker det blir lite för löst, ställ in glassen i frysen en liten stund så att den stelnar. Servera med något gott.
 



Nanananananananananananananicecream!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela