Emma eats oats

It ain't meat, babe

Ombar

Publicerad 2016-01-30 10:41:16 i Allmänt,

Igår trotsade jag förkylning och dåligt väder och gav mig ut på en shoppingrunda. Jag har fått reda på att en mascara som jag gillar jättemycket inte är djurtestad och att märket inte använder animalier alls. Så, ja, jag köpte den och så lite smått och gott inför nästa helg som vi ska spendera i BERLIN. Och, inget smått och gott utan en fin bit choklad till på spåret. Den här gången köpte jag en ombar. Priset var högt och jag har hört mycket gott om chokladen innan, så jag slog till. Den är helt rå och gjord med både kokosgrädde och kokossocker så jag förväntade mig en härlig smakexplosion i munnen. Nej, det blev det inte. Chokladen smakar kokos till en början, men får sedan en ytterst speciell bitter eftersmak. Otroligt besviken. 
 
En av fem delicatobollar
 
En dålig investering.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela