Emma eats oats

It ain't meat, babe

Paj och paj

Publicerad 2016-01-31 20:43:45 i Allmänt,

Så börjar veckan närma sig sitt slut. Igen. Den här söndagen har varit ganska seg. Vi var hos Thomas bror igår och åt god mat i gott sällskap och det blev ganska sent. Så, trots att jag var den nyktra föraren så är jag lite trött idag. Gårdagens värdpar bjöd på vegansk bolognese och till efterrätt en himmelsk äppelpaj med flingsalt. Jag har helt ärligt gått och tänkt på den här pajen hela dagen. I vanliga fall är jag inte superförtjust i äppelpaj, men det här var något alldeles extra. Helt sjukt gott.
 
Idag har jag ägnat mig åt en hel del matlagning inför veckan som kommer och jag har, hör och häpna, gjort paj. Jag provade faktist en svamppaj från vegorätt, och den blev bra. Pajskalet var kanske inte helt perfekt, men det var riktigt gott (och smidigt) att göra skalet för sig och sen bara ha i stuvningnen. Vill ni prova så finns receptet här
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela