Emma eats oats

It ain't meat, babe

Du måste va' sjuk

Publicerad 2016-06-17 18:40:23 i Allmänt,

Hej hej bloggen! 
 
Hur är läget? Med mig är det sådär. Jag har dragit på mig ytterligare en förkylning och är allmänt krasslig, vilket är jättetråkigt. Både jag och Thomas har varit lediga, så jag hade egentligen tänkt att vi skulle komma ut och cykla en långrunda, men istället för detta så har jag legat på soffan hela dagen. Visserligen så läser jag Game of Thrones just nu, så jag har inte precis haft en tråkig dag, men jag hade hellre velat göra annat. Men, man måste lyssna på sin kropp och ta hand om sig själv så det gör jag nu. Annars så har jag fått lite roliga paket på sistone, och bäst (och mest efterlängtat) var det från Amazon. Min gullemoster gav mig ett presentkort därifrån och jag köpte en ögonskugga och ett läppstift från ColourPop. De flesta av deras produkter är veganska vilket innebär att de inte testar på djur, inte använder animaliska ingredienser eller säljer sina produkter i Kina. Jag har bara testat läppstiftet än så länge (man kan ju alltid ha läppstift, även om man är lite förkyld) och det var jättefint. Tror att jag ska använda ögonskuggan på midsommar. Det enda tråkiga med paketet var att det var lite struligt att få det. FedEx hade ingen vidare kommunikation med sin underleverantör och jag tror inte att jag kommer handla något igen där jag måste ha en leverans från dem. 

Nu ska jag äta lite middag. Håller på att provlaga lite mat inför midsommar, om jag lyckas få till något smarrigt så delar jag såklart med mig av receptet. 

Puss och kram, fairtradebanan
 
 
 
Lippie stix i nyansen safari och super shock shadow i nyansen weenie. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela