Emma eats oats

It ain't meat, babe

Good morning Good Friday!

Publicerad 2016-03-25 09:17:32 i Allmänt,

God morgon och glad Påsk! Jag har varit igång ganska länge (vaknade jättetidigt av mig själv) så jag har redan fått massor gjort. Till frukost gjorde jag hirsgröt (använde samma recept som i quinoagröten men bytte ut quinoa mot samma mängd hirs) som jag toppade med ugnsrostade päron. Egentligen tål jag inte päron, men när jag skär päron nästan varje frukstund så är det inte utan att jag blir lite sugen. Däremot om de värmts så kan jag äta dem, så därför skar jag upp ett päron som jag lät stå i ugnen en liten stund med lite kardemumma på toppen. Frukosten blev väldigt god, oatlys iKaffe bidrog såklart till en perfekt kopp java, och jag är laddad för en lång dag. 
 
---.
 
Good morning and happy Easter! I woke up pretty early, so I've already gotten loads of stuff done. For breakfast I had millet porrige (I used the same recipe as the quinoa porrige, but replaced the quinoa with the same amount of millet) with roasted pears. I'm actually allergic to pears, but if they've been cooked I can have them, so I roasted them in the oven with a bit of cardamom on top. Now I'm ready for a good day! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela