Emma eats oats

It ain't meat, babe

Nicecream

Publicerad 2016-03-28 17:00:06 i Frukost/mellis, Något sött,

Idag har det varit lite mer vår i luften, och för att spä på vårkänslorna ytterligare har jag mumsat i mig nicecream. Min kärlek till nicecream har tagits till helt nya nivåer sedan jag upptäckte den mest ultimata av smakkombinationer, nämligen blåbär och lakrits.
 
Nicecream
 
1-2 frusna bananer
1 näve blåbär
1 nypa vaniljpulver
1 tsk lakritspulver
ev lite hallon
 
Låt bananerna och bären tina en liten stund. Mixa alla ingredienser tills det hela blir fluffigt. Servera i en trevlig skål och håll tummarna för att våren är på ingång.
 
---.
 
Today has had a bit more of a spring-feel and to make the day feel even springier I made some nicecream. My love for nicecream has grown a lot since I discovered the ultimate flavour, blueberry and liquorice.
 
Nicecream
 
1-2 frozen bananas
1 handful blueberries
1 pinch vanilla powder
1 teaspoon liquorice powder
some raspberries, optional
 
Let the banana and the berries thaw for a bit. Mix all the ingreidents until the nicecream becomes all fluffy. Serve in a nice bowl and cross your fingers that spring is on its way. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela