Emma eats oats

It ain't meat, babe

Glass i stora lass

Publicerad 2016-05-21 14:36:27 i Något sött,

I denna eviga förkylning så har jag konsumerat en hel del glass, på doktorns ordination såklart. Först ut blev Holly & Dans "creamy vanilla strawberry swirl", vilket jag tyckte lät lovande. I boxen finns alltså en vaniljglass gjord på kokosmjölk, samt en jordgubbssås och kokosflingor. Jag kan, efter denna upplevelse, konstatera att jag inte tycker om glass på kokosmjölk. Konsistensen var inte bra och kokossmaken tog över för mycket, plus att kokosflingorna förstörde upplevelsen av en krämig glass. Jordgubbssåsen, som mestadels befann sig i boten av boxen, smakade kemiskt. Jag hade så höga förhoppningar, men tyvärr blir det bara en av fem delicatobollar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela