Emma eats oats

It ain't meat, babe

Julmarknad på Kalmar Slott

Publicerad 2016-11-27 08:36:00 i Allmänt,

Hej bloggen!
Jag sitter i skrivande stund i Kalmar och väntar på att min kära familj ska vakna så att intagandet av frukost kan börja. I går var vi på julmarkanden på slottet, vilket för mig är den enda julmarkanden i världen som är värd ett besök. Den främsta anledningen är såklart slottet. Det finns få saker som är så mysiga som att smyga runt i slottsalarna i trevligt sällskap och se på alla fina saker. När jag var liten så var det bästa matavdelningen, där fick man alltid provsmaka på så mycket gott (läs: godis) och det följde nästan alltid med en del hem. I år hade jag siktet inställt på marmelad, jag ville ha något gott att ha på pepparkakor tillsammans med någon god veganost. Förra året köpte vi en havtornsmarmelad, men i år föll jag stenhårt för en variant med plommon och havtorn som var så god! Jag köpte även havtornspulver, det ska bli kul att pimpa frukostgröten med detta, och kanske slänga i lite i nästa sats rawfoodbollar.
Nu börjar jag bli hungrig, tror att det är dags att sätta på kaffebryggaren och hoppas att någon vaknar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela