Emma eats oats

It ain't meat, babe

Bästa Brödet

Publicerad 2015-09-22 18:32:59 i Allmänt,

Den här limpan snubblade jag över i samma veva som jag började äta veganskt. Förra hösten gjorde jag den ungefär en miljard gånger och den är fortfarande jättegod! Jag har gjort några modifikationer, och nu är den så perfekt den kan bli. Så, utan längre presentation, här är min bästa limpa!
 
Bästa Brödet
 
5 dl dinkelmjöl
2 dl havregryn
2 dl valfria frön
2 tsk bikarbonat
1 riven morot
4 dl sojgurt
1-2 msk agavesirap
en nypa havssalt
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör sedan ner sojgurt, morot och sirap. Häll smeten i en avlång brödform med bakplåtspapper i. Grädda i ca 60 minuter. Ät med oatlys påMackan, cashewsmör eller rödbetshummus.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela