Emma eats oats

It ain't meat, babe

Chokladmousse på avokado

Publicerad 2016-08-05 20:51:00 i Något sött,

Flera gånger har jag läst om att chokladmousse på avokado ska vara så himla gott. Jag provade en gång för kanske fyra år sedan och det blev så otroligt misslyckat att jag har fått kväljningar av bara tanken. I min pinterestfeed (jättebra app full med veganinspo) har jag dock fått upp flera varianter som sett riktigt goda ut och idag när mitt kök plötsligt var fyllt med avokados kändes det som rätt tillfälle att prova. Och ja, det blev bra, riktigt bra. Förra gången använde jag dadlar, vilket inte var någon höjdare, men det här receptet innehöll agavesirap, så moussen blev slät och fin och fluffig och alldeles alldeles underbar!
 
Chokladmousse, en portion (tro mig, du vill inte dela med dig)
 
1 mogen avokado
1/3 dl kakao
2-3 msk havregrädde
2-3 msk agavesirap
1 nypa salt
1 nypa vaniljpulver

Mixa samtliga ingredienser till önskad konsistens. Smaka av och tilsätt eventuellt mer havregrädde eller agavesirap. Servera med något trevligt, till exempel hallon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela