Emma eats oats

It ain't meat, babe

Smashed potatoes!

Publicerad 2016-08-26 21:36:12 i Varmrätt,

När man har levt i flyttlådor ett par veckor så känns det så lyxigt att äntligen kunna ställa sig och laga en riktig middag. Att dessutom fira 4,5 år tillsammans med sin sambo känns också ganska lyxigt, så, då är det självklart att man måste slå på stort! I dagarna har jag unnat mig en ny app, nämligen Oh She Glows av Angela Liddon. Angelas blogg var en av de första jag stötte på när jag gick i vegantankar och hon är fortfarande en av mina bästa inspirationskällor. Idén till dessa smashed potatoes kommer ifrån appen och de smakade väldigt bra en kväll som denna.
 
Smashed potatoes

Potatis 
Persilja (eller annan kryddväxt)
Rapsolja
Lökpulver
Salt
Peppar

Koka önskad mängd oskalad potatis i ca 20 minuter. Sätt ugnen på 200 grader. Häll av vattnet och lägg upp samtliga potatisar på en bakplåtsklädd plåt. Tryck till varje potatis med en mugg och pensla dem sedan med rapsolja. Krydda och ställ in dem i ugnen i 20 minuter. Ät och fira vad du känner behöver firas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela