Emma eats oats

It ain't meat, babe

Christmas bowl

Publicerad 2016-12-07 20:56:43 i Varmrätt,

Igår så gjorde jag någon slags improviserad middag. Jag slängde helt enkelt i allt juligt jag hade hemma, och det blev riktigt gott. Eftersom jag bara slängde ihop något så har jag inga exakta mått, men håll tillgodo ändå!
 
Sätt ugnen på 200 grader. Dela ca 200 g brysselkål, 300 g morot och grönkål efter behag. Lägg dessa på en plåt tillsammans med ett paket kikärtor och häll över olivolja, saften från en apelsin, ett par rejäla vitlöksklyftor, salt och peppar. Rosta det hela i ugnen i ca 30 minuter. Servera sedan med ugnsrostad potatis, saffranshummus och russin (om du är riktigt modig). Äts med fördel framför ett avsnitt av SKAM. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela