Emma eats oats

It ain't meat, babe

Hushenskost

Publicerad 2016-02-24 19:14:10 i Allmänt,

Egentligen så är jag inte så mycket för vanlig hederlig hushenskost, men eftersom barnen äter mycket sådant så sätter suget igång ibland. Idag var jag sjukt sugen på fisk och en bortglömd tofubit fick bli substitut för mitt sug. 
 
Diskbänksrealism
 
Jag doppade den uppskurna tofun i havregrädde och sedan i ströbröd blandat med salt, citronpeppar och dill. 
 
 
Till den stekta tofun serverades ärtor, kokt potatis samt en fri tolkning av tartarsås (bostongurka och havregrädde). Såklart hade jag lite citronsaft på det hela för den rätta barndoms-feelingen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela