Emma eats oats

It ain't meat, babe

Blackbeanbrownies med salty caramel sauce

Publicerad 2016-07-07 15:36:00 i Något sött,

"Jag har semester, alltså bakar jag" sade en gång en vis fransos. Igår gjorde jag äntligen slut på det där kilot choklad jag köpte (oops) genom att baka brownies. Även om huvudingrediensen var svarta bönor så blev det chokladigt, kolakladdigt och alldeles alldeles underbart!
 
Brownies med kolasås
 
1 tetra svarta bönor
1 dl havegryn 
1 msk choklad
1 tsk bakpulver
100 g smält choklad 
3 msk kokosolja
2 msk agavesirap
1 nypa salt
1 nypa vaniljpulver
 
mjölkfritt margarin och ströbröd till formen
 
1,2 dl kokossocker
1,5 msk kokosolja
1,5 msk vatten
1/2 tsk salt
1/2 tsk vaniljpulver
 
Ev. salt till dekoration
 
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa alla ingredienser till browniesen till du har en slät smet. Häll smeten i en smörad och bröad form och grädda i ca 20 minuter. Låt brownien svalna (min blev perfekt efter en natt i kylen).
 
Häll samtliga ingredienser till såsen i en kastrull och värm på medelhög värme till du har en slät sås. Häll över brownien och servera omedelbums! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2016-07-07 15:41:15

Ser helt underbara ut - kom till Kalmar och semesterbaka! Kram, mami

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela