Emma eats oats

It ain't meat, babe

En nära ko-upplevelse

Publicerad 2016-07-18 10:43:22 i Propaganda, Resturang,

I förra veckan var jag och Thomas på Öland!
 
Vi körde ner till Långe Jan...
...tittade på getter...
 
...upplevde kor på nära håll...
 
...fikade på strandnära...
 
...där det blev en sojalatte och lakritsdröm i skuggan.

Förutom att Thomas blev getingstucken var det en jättehärlig dag. Jag har aldrig upplevt kor på så nära håll innan och det var så häftigt! Jag tänkte mest att jag skulle ta en bild en bit ifrån, men jag smög mig över färisten och helt plötsligt kom de också smygande. Korna. "Hej, jag heter Emma och jag äter inte kor" sa jag, och de blev så nyfikna! De bara kom närmare och närmare och till slut backade jag. Jag tror inte att de hade ätit upp mig precis, de ville väl mest hälsa såg det ut som. De kom där med sina stora ögon och kikade på oss och jag kände en våg av ko-kärlek välla över mig. Det var stort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela