Emma eats oats

It ain't meat, babe

Orange is the new... chocolate chip cookie

Publicerad 2016-06-18 17:10:00 i Något sött,

Efter att ha sett första avsnittet av nya säsongen av orange is the new black igår så blev jag väldigt sugen på apelsin. Jag lät min längtan jäsa över natten och när jag vaknade imorse insåg jag var jag var tvugnen att göra. Chocolate chip cookies med apelsin. 
 
Chocolate chip cookies med apelsin, ca 4 stora
 
1 dl mjöl
1/2 dl socker (jag använde kokossocker, men de går lika bra med vanligt)
1/2 dl sirap

1/2 dl mjölkfritt margarin (tex Carlshamns flytande)
1 tsk bakpulver 
1 tsk vaniljsocker 
1 nypa salt
2 msk kakao 
Zest från en liten apelsin
ca 15 g hackad choklad
ev. flingsalt
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser med en gaffel, rör sedan ner apelsinzest, margarin och sirap. Forma kakor och lägg på en bakplåtsklädd plåt. Grädda i ca 7 minuter. Låt svalna på galler. Strö ev på lite flingsalt och överbliven zest när kakorna svalnat lite. Ät framför oitnb
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Solveismat

Publicerad 2016-06-18 23:16:34

Ååååh vad gott det blev, gjorde receptet så fort jag såg det!! Fin blogg :)

Svar: Vad roligt! Tyckte också att det blev väldigt gott, hehe. Tack :-)
Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela