Emma eats oats

It ain't meat, babe

Banapannkaka i kylan

Publicerad 2016-11-13 20:31:46 i Frukost/mellis,

Igår vaknade jag upp till ett vinterlandskap utan dess like, rimfrost på träden och hela paketet. Jag tassade ut till köket på det kalla golvet och ställde mig för att göra pannkakor. Jag hittade ett superenkelt recept på bananpannkakor med havregryn och havremjölk. Havre landar så mjukt i min mage och med kanel i smeten så blev det här en riktig hit. Det kan vara så att jag åt samma frukost idag också. Tror att jag kör på en repris imorgon med...
 
Bananpannkakor 
1 banan
2 dl havregryn
1 dl havremjölk
1 tsk bakpulver
1 msk rapsolja
1 krm kanel
1 krm salt
olja till stekning
 
Mixa alla ingredienser med stavmixer. Stek på medelhög värme och ät förslagsvis framför nyhetsmorgon. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela