Emma eats oats

It ain't meat, babe

Bliss balls

Publicerad 2016-11-23 16:57:23 i Frukost/mellis, Något sött,

Hej på dig bloggelicious!
Jag sitter med näsan i biokemiböckerna större delen av dagarna just nu och när jag väl tittar upp så är det kolmörkt ute. Så, när det började närma sig mellis idag så kände jag att jag behövde ett solsubstitut, och det fick apelsinerna i fruktkorgen råda bot på. Resultatet blev bliss balls (eftersom jag är så nedrans glad idag) med apelsin i. Mums säger jag bara. MUMMA!
 
Bliss balls med apelsin
7 dadlar, skalade och urkärnade
0,75 dl pumpakärnor
0,75-1 msk kakao
2 tsk apelsinjuice + yttepyttelite apelsinskal
Eventuellt kakaonibs att rulla i
 
Mixa allt (utom kakaonibs) till en kladdig, men inte helt slät, smet. Rulla bollar som du kan rulla i kakaonibs (eller kanske kakao om du är på det humöret), stoppa dem i munnen och tänk på ljusare tider.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela