Emma eats oats

It ain't meat, babe

World vegan day

Publicerad 2016-11-01 19:49:23 i Allmänt,

Hej hej bloggen!
 
Idag är det world vegan day, världsvegandagen, och egentligen är det väl ingen större högtid som firas med pompa och ståt, men det faktum att det finns en dag för veganismen ger mig lite hopp. På universitetet pratar vi mycket om hållbarhet och det faktum att kött är en miljöbov. På tv har både Coop och Ica valt att lyfta fram vego i sina reklamfilmer och det om något visar väl på att fler och fler blir medvetna när det har blivit så pass trendigt så att det används som lockbete för sådana som mig. Revolutionen ligger runt hörnet. Nu tänker jag ta min fana och ställa mig på barrikaderna och vifta och sjunga kampsånger till hela svenska folket har förvandlats till väna flexiterianer som kramar träd. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela