Emma eats oats

It ain't meat, babe

Äntligen lördag!

Publicerad 2016-10-01 09:12:00 i Frukost/mellis,

Efter en intensiv vecka så är äntligen helgen här, och finns det något bättre sätt att börja helgen än mysfrulle framför nyhetsmorgon? Nej, skulle inte tro det. Thomas köpte en smoothiebok till mig i veckan, Green Kitchen Smoothies för den som är intresserad, och nu vill jag mest dricka smoothies hela tiden! Idag gav jag mig på en variant med rödbeta i. Jag gjorde ett par små ändringar för att anpassa efter just mina smaklökar, och oj vad gott det blev!
 
Rödbetssmoothie
1/2 skalad, riven rödbeta
1/2 avokado
1 dl blåbär
3 dadlar, skalade och urkärnade
1 msk kakao
1 nypa vaniljpulver
2 dl sojamjölk
 
Mixa alla ingredienser till smoothien är helt slät. Gör en avokadomacka av avokadon som blev över och njut av en supergod frukost!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela