Emma eats oats

It ain't meat, babe

Bananpannkakor med kokos

Publicerad 2016-10-15 09:56:51 i Allmänt,

Hej bloggis!
Jag skriver första tentan på flera år på måndag, så därför har jag pluggat stenhårt den här veckan. Det har såklart resulterat i en förkylning och bästa sättet att peppa igång en plugghelg när man inte är i stöten är såklart pannkaksfrukost! Det känns som att hela världen har älskat bananpannkakor de senaste åren och det som är bra med dessa är att bananerna fungerar utmärkt som äggersättning. Jag kände dock att jag ville ha något roligare än vanliga hederliga bananpannkakor så jag gjorde en variant med kokos, vilket blev gott. Jag är nu redo för att köra ner näsan i böckerna igen, åtminstone ett tag.
 
Bananpannkakor med kokos
 
0,55 dl havremjöl
0,55 dl kokosmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk kokossocker
1 knivsudd salt
1 knivsudd vaniljpulver
1 knivsudd kanel
 
1 dl havremjölk
1 msk kokosmjölk
1 banan
 
Olja eller mjölkfritt margarin till stekning
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Mixa banan, havremjölk och kokosmjölk med en stavmixer. Rör ner de torra ingredienserna. Stek på medelhög värme. Tänk på att inte vända på pannkakan förrän den är helt fast. Servera med ca 1 liter kaffe och njut av lördagsmorgonen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela