Emma eats oats

It ain't meat, babe

Veganniversary med chokladmoussetårta

Publicerad 2016-10-18 16:38:33 i Allmänt,

Idag firar jag två år som vegan och det gör jag med chokladmoussetårta med oreobotten! Jag gjorde den här i min lilla springform som är 10 cm i diameter, precis lagom för en fika sådär en tisdagseftermiddag.
 
Chokladmoussetårta med oreobotten
 
Botten
10 st oreos
2-3 tsk kokosolja
 
Chokladmousse
100 g choklad
2,5 dl sojagrädde
ev vaniljsocker
 
Mini-oreos och något glittrigt till dekoration
 
Börja med att koka upp grädden. Häll den i en bunke och bryt ner chokladen i smeten. Rör om till chokladen är smält och ställ in bunken i kylen för att svalna. Mixa oreos och kokosolja till en smulig smet. Tryck ut den i bakplåtsklädd form. Ställ botten i frysen för att stelna. Vispa chokladgräddblandningen till den är riktigt fluffig och täck bottnen. Ställ in i frysen till önskad konsistens (jag körde på en halvtimme för sen orkade jag inte vänta längre, hehe). Dekorera och bjud någon trevlig på eftermiddagsfika, eller bjud dig själv och njut av hur fantastisk du är. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela