Emma eats oats

It ain't meat, babe

Fredagsfikatips!

Publicerad 2016-09-23 09:35:47 i Allmänt, Frukost/mellis, Resturang,

Hej på er!
 
Idag är det ju fredag och därför tänkte jag dela med mig av två mysiga fikatips i Göteborg, närmare bestämt i Haga!
 
En deli Haga, Haga nygata 15
 
 
På En deli Haga (Göteborgshumor at it's best) finns mycket veganskt, allt ifrån fräsch vegansk mat till baklava! När vi fikade så var jag mer sugen på mellis än mat och köpte auberginehummus med frökex för ynka 25 kronor. Supergott, superfräscht och supermysigt. Fem av fem delicatobollar!
 
 
Caféva, Haga nygata 5E
 
Ytterligare ett mysigt ställe på Haga nygata. Här fanns både macka, soppa och efterrätt som var vegansk. Återigen var det mellisdags för mig, så jag tog en hummusmacka med ordentligt med rödlök och oliver. Brödet var bakat med linfrö i, vilket jag är väldigt svag för, och jag gick därifrån mätt och belåten. Fem av fem delicatobollar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela