Emma eats oats

It ain't meat, babe

Grön eftermiddag

Publicerad 2016-09-01 18:43:51 i Frukost/mellis,

I helgen så engagerade jag mig lite i omplantering och nyplantering av köksträdgården (alltså, det som står på fönsterbrädan i köket). Det är främst kryddor som ska bo där, men även lite ärtskott som jag hoppas kunna lägga på morgonmackan inom snar framtid. Eftersom solen sken och hela proceduren var ganska jordig så satte jag mig på balkongen och påtade och passade även på att ta med en grön smoothie med mig ut i eftermiddagssolen.
 
Smoothie
 
1 banan
1 avocado
1 näve babyspenat
1,5 dl havremjölk
ca 1 msk solrosfrön
1 tsk spirulina
en nypa vaniljpulver
en nypa kanel
 
Mixa, drick och njut av sensommarsolen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela