Emma eats oats

It ain't meat, babe

Lush life

Publicerad 2017-04-05 09:53:00 i Allmänt, Personligt, Veganliv,

Hej hej bloggen!
 
Här kommer shoppingen som jag gjorde på Lush på oxford street. Jag passade på att handla mina favoriter och prova några nya produkter. Eftersom det är mycket billigare att handla på Lush i England så slog jag på stort! Här är mina gamla och nya favoriter.
 
 
1. New Charity Pot - en hudkräm som jag använder till allt från torra fötter och händer till bodylotion riktigt torra dagar. Den återfuktar bra, plus att intäkterna går till välgörenhet. 
2. Lord of Misrule - den bästa duschkrämen som finns! LoM luktar patchouli, peppar och vanilj och jag använder den här på morgonen och sen tycker jag inte att jag behöver någon parfym. Dessvärre finns den bara i Sverige runt halloween. 
3. Tea Tree Water - ansiktsvatten. Jag använder det här varje dag och minns inte när jag köpte en ny flaska senast. Den tar bort det sista sminket på ett bra sätt och torkar ut envisa finnar. 
4. Perspective - ett läppstift som är rosa, men åt det aprikosa hållet. Kändes så härligt vårfint!
5. Lovely - ett rosa rouge, som också kändes vårigare än det rouge jag har haft nu under vintern.
 
Saknas på bilden: 
6. Let the Good Times Roll - en ansiktsskrubb med popcorn och majsmjöl som luktar kola. Jag startar varje morgon med den och har använt den i snart tre år. Aldrig i hela mitt liv har jag varit en ansiktsprodukt så trogen. 
 
Lush testar inte på djur och märker noga ut vilka av sina produkter som är veganska, vilket jag tycker är värt en applåd. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela