Emma eats oats

It ain't meat, babe

2: Mina bästa jullåtar

Publicerad 2017-12-02 09:33:00 i Blogmas,

Som del nummer två i följetången kommer lite tips på jullåtar att lägga till i spotifylistan. 
 
The Christmas Song - Nat King Cole
Jag tycker att det här är den ultimata jullåten. Chesnuts roasting on an open fire, Jack Frost nipping at your nose... Hur mysigt låter det inte? Till och med jag som har vissa grinchen-drag får julkänsla, plus att melodin är så fin. Jag älskar att det räcker med tre sekunder av introt och man vet precis vilken låt det är. 
 
Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
Ur djurrättsligt perspektiv är ju det här den bästa låten på jullistan på spotify. Jag menar, grisen rymmer för att han drömmer om ett liv efter julen, ett liv som de 350 000 grisar som slaktas för att bli skinka aldrig får. Plus att Werner och Werner poängterar att det går precis lika bra med selleri (och det har dessutom mer fibrer och mindre mättat fett än grisrumpa). 
 
Maybe this Christmas - Ron Sexsmith
Maybe this Christmas will mean something more, maybe this year love will appear deeper than ever before. Den här låten upptäckte jag när OC var populärt och jag var några (många) år yngre. Det som är så fint med låten är att den handlar inte så mycket om julen i sig utan hur fin julen kan vara när vi tar hand om varandra, någonting som ofta glöms bort i julstressen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela