Emma eats oats

It ain't meat, babe

3: Adventsfika

Publicerad 2017-12-03 15:44:12 i Blogmas, Något sött,

Hej på er!
 
Har ni en fin söndag? Jag har haft en ganska lugn dag. Jag har skrivit färdigt en redovisning, varit ute i friska luften och ägnat mig åt lite förberedande av matlådor inför veckan som kommer. Väl i köket blev jag så himla sugen på choklad så jag bestämde mig för att göra lite chokladtryfflar lite eftermiddagsfikat. Väldigt enkelt, väldigt gott. 
 
Chokladtryfflar, ca 15 st 
100 g mörk choklad
0,65 dl havregrädde
Kakao att rulla tryfflarna i
 
Smält chokladen, antingen i vattenbad eller i micron. Värm grädden så att den nästan kokar. Häll i grädden i den smälta chokladen och rör om till en slät smet. Ställ blandningen i kylen i ca en timme till den har stelnat helt. Är man otålig kan den stå i frysen en liten stund. Rulla sedan bollar av chokladblandningen och rulla dessa i kakao. Ät. Njut. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Markus

Publicerad 2017-12-04 22:30:23

Funkar det lika bra med vit choklad?

Svar: Jag vet inte - jag har faktiskt aldrig provat 🙂
Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela