Emma eats oats

It ain't meat, babe

8: Hur man slaktar ett uttalande

Publicerad 2017-12-08 19:48:31 i Allmänt,

Veganer äter bara gräs och frön är Glenn Hyséns rubrik. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta av detta otroligt knäppa uttalande som säkerligen är till för att skapa uppmärksamhet. Samtidigt så kan jag inte låta bli att reagera. Glenn har alltså skrivit och berättat om hur viktigt det är med traditioner för honom och att ett julbord minsann ska innehålla både köttbullar och julskinka men inga grisfötter för att det "ser verkligen groteskt ut". Jag undrar hur många som tänker på det här sättet, som inte vill vara medvetna om att julskinkan och köttbullarna kommer från precis samma djur men bara förekommer i lite olika form. 
 
Vidare så skriver Glenn om att "han tror att det är svårt att vara vegetarian eller vegan om man håller på med idrott". Jag undrar om Lars Frölander eller Patrik Baboumian tycker samma sak. Glenn skriver också att veganer måste ju skita i kostcirkeln. Ja, det gör vi ju egentligen. Vi utesluter flera livsmedelsgrupper ur vår kost. Det vi däremot inte utesluter är näringsämnen och energigivande ämnen. Hade det inte varit hälsomässigt hållbart att vara vegan så är jag rätt så hundra på att veganrörelsen inte hade fått den spridning som den har. Sist men inte minst så hade vi nog inte orkat skriva arga blogginlägg om snubbar som killgissar om vi inte hade fått i oss tillräckliga mängder protein. 
 
Kikärtsbollar, snäppet bättre än fotbollar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela