Emma eats oats

It ain't meat, babe

En onsdag när yoghurten ville vara glass

Publicerad 2017-02-22 18:01:33 i Allmänt, Frukost/mellis,

Jag har seminarium på fredag, så både idag och imorgon så är det fritt pluggande som gäller. Jag tycker att det är otroligt skönt att inte behöva ta den mest fullsmockade bussen på morgonen, utan att kunna se på nyhetsmorgon en extra stund, smacka på en finsminkning mitt på blanka onsdagen och lägga lite extra tid och kärlek på frukosten. Idag åt jag överbliven chokladgranola (håller eventuellt på att experimentera fram ett recept, stay tuned) med sojgurt och frysta hallon. Jag struntade helt i att tina dem, utan bara rörde ihop hallon och sojgurt så att den frös lite den också. Kombinationen choklad och hallon är så fantastisk och jag tyckte det kändes så glassigt med lite frusen frulle. Det här gör jag gärna om, kanske ännu hellre när det börjar bli lite varmt på riktigt ute. Nu viner vinden utanför, men snart kommer våren. Det har jag bestämt. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Bec

Publicerad 2017-03-05 10:49:58

Åh vad gott!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela