Emma eats oats

It ain't meat, babe

Torsdagstårta

Publicerad 2017-02-09 18:20:15 i Något sött,

Den här tårtan improviserade jag ihop i helgen. Min ömma moder fyllde år i måndags, och fyller man år så ska man ju självklart ha tårta! Den blev dock inte särskilt stor, men vill man ha mer går det säkert bra att göra en större sats, men då får den nog stå i frysen lite längre (eller på balkongen om denna kyla håller i sig). Jag dekorerade med blandade bär som jag sorterade innan jag lät dem tina i kylen. 
 
Glasstårta med bär
750 ml mjölkfri vaniljglass (jag tog tofuline)
1 citron
Bär eller något annat gott till dekoration
 
Låt glassen stå framme en liten stund så att den mjuknar. Mixa glassen med saften från citronen och eventuellt lite skal. Häll glassen i en bakplåtspapperklädd springform (min var10 cm i diameter) och ställ in i frysen i ett par timmar. Ta ut den 15-30 min innan den ska ätas och dekorera med det du känner för. Ät och hoppas att födelsedagsbarnet gläds.
 
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2017-02-10 19:36:39

Födelsedagsbarnet blev väldigt glad! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela