Emma eats oats

It ain't meat, babe

Istället för cheesecake

Publicerad 2017-01-04 21:31:25 i Frukost/mellis, Något sött,

Jag lagade inte så värst mycket julmat i år, något jag däremot ägnade en hel del tid och kärlek åt i mellandagarna är den här efterrätten som är galet enkel och god. Halva grejen är att den innehåller både limeskal och saft som ger en helt fantastisk smak. Kanske är lime min nya stora kärlek 2017? Vem vet. 
 
Istället för cheesecake
1 dl bär, jag tog hallon och blåbär
1 dl sojgurt
1 digestivekex
limesaft och skal
 
Tina bären, antingen genom att låta dem stå framme halva dan eller kör dem en snabbis i mikron. Pressa över limesaft efter behag. Häll över sojgurten, smula över ett digestivekex och toppa med riven lime. Bjud någon du tycker om eller ät själv (because you're worth it!). 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela