Emma eats oats

It ain't meat, babe

Lägg på!

Publicerad 2017-01-23 19:55:00 i Frukost/mellis,

Idag har jag haft en dålig dag. När jag kom hem från skolan var jag helt utslagen och tjurig och var tvungen att sova en stund för att bli människa igen. Nu så här framåt kvällen slog det mig, jag åt ju faktiskt ingen ordentlig Emma-frukost imorse. Så, jag bestämde mig för att göra det till middag istället. Jag köpte någon veganvariant av leverpastej som tydligen ska vara alla veganers nya favorit, men den var så vidrig så jag gjorde eget pålägg istället. Egentligen hade det nog varit gott med vitlök i, men jag känner att jag vill skona medresenärerna på morgonbussen från min andedräkt. 
 
Pålägg
1 tetra kikärtor
5 soltorkade tomater
ca 1 msk olja från de soltorkade tomaterna
10 oliver
Salt och peppar
 
Mixa samtliga ingredienser, bred på en macka och bered er på en bra dag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela