Emma eats oats

It ain't meat, babe

Supergröt

Publicerad 2017-03-16 07:40:13 i Frukost/mellis,

Det kan väl inte bara vara jag som blir som någon slags superverison av mig själv när jag äter grötfrukost? Så fort sista tuggan är svald så har jag helt plötsligt sprungit en mara, räddat minst 17 kattungar från diverse ställen, städat lägenheten och fixat världsfred. Nästan iallafall. Idag ska jag plugga till den största tentan jag någonsin skrivit (som helt plötsligt bara är en vecka bort) och då kände jag att det krävdes lite extra power, därför gjorde jag chokladgröt. 
 
Chokladgröt
3 dl vätska (jag tog 2dl havremjölk + 1 dl vatten)
1-2 dadlar
1 msk kakao
en nypa salt
en nypa vaniljpulver
en nypa kanel
1,5 dl havregryn
 
Mixa vätskan med dadlar, kakao, salt, vaniljpulver och kanel. Häll mixen i en kastrull och koka tillsammans med havregrynen. Servera i en skål och toppa med något gott, exempelvis hallon och hampafrön och ge dig ut i världen och gör hjältedåd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela