Emma eats oats

It ain't meat, babe

Tacogryta, eller kalla det vad du vill

Publicerad 2017-03-07 18:05:00 i Veckans matlåda,

När jag stod och rörde i grytan med den överblivna tacofärsen så tänkte jag att detta är ju en solklar tacogryta. Men, sen åt jag och funderade och insåg att det här kanske är min gamla nemesis chili con carne (fast sin carne såklart) som jag har blivit gammal nog att uppskatta? Hur som helst så blev det här veckans matlåda, tack vare tacoresterna från lördagens mellomys. 
 
Tacogryta 
1 gul lök
1 vitlök
ca 500 gram tacofärs (eller 500 gram färs och en påse tacokrydda)
1 tetra svarta bönor
1 liten burk majs
1 röd paprika
1 burk salsa
2 tetror krossade tomater
salt och peppar
 
Hacka lök och vitlök och fräs i olja. Tillsätt hackad paprika och när den mjuknat tillsätt tacofärsen. När den är varm, ha i de övriga ingredienserna och låt grytan puttra i ca 10 minuter. Servera med ris eller det du är sugen på!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela