Emma eats oats

It ain't meat, babe

Äppelgröt

Publicerad 2017-05-03 18:52:21 i Frukost/mellis,

Hej bloggen!
 
Idag har jag pluggat hemifrån och därför kunde jag lägga lite extra tid och kärlek på min frukost. Som ni kanske redan vet så är jag inne i en grötfas just nu och vill äta ungefär alla varianter av gröt som finns och just idag blev det en variant med äpple (som liksom blev lite åt äppelpajhållet). Jag som egentligen inte tål äpple kan äta det i tillagad form, så jag gjorde helt enkelt så att jag skalade och rev ett äpple som jag först micrade någon minut och sedan lät jag det koka med gröten för att det skulle bli ordentligt tillagat.
 
Äppelgröt
2 dl havregryn
4 dl vätska (jag brukar ta hälften havremjölk, hälften vatten)
1 msk chiafrön
1 äpple, skalat och rivet
kanel, kardemumma, vanilpulver och kardemumma
 
topping, exempelvis hampafrön, tahini och lite extra kanel
 
Koka gröten på spisen eller i mikron, häll upp i en skål och toppa med det du är sugen på. Ät och gläd dig åt havre, denna fantastiska skapelse!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela