Emma eats oats

It ain't meat, babe

Våren är här och en smoothiebowl likaså

Publicerad 2017-05-01 20:19:50 i Frukost/mellis,

Hej hej bloggen!
 
Vi har haft en så härlig valborg med besök av svärföräldrar och massor av solsken. Idag kände jag att det var dags att äta en smoothiebowl som matchade vädret. Jag hade inga frysta bananer, men det hade varit jättegott i skålen tror jag. Den här versionen gick inte av för hackor heller...
 
Solgul smoothiebowl
1 banan
100 gram frusen ananas
passionsfrukt efter behag (jag köpte frusen "smoothiebooster" på ica)
1-2 tsk citronsaft
1 dl havremjölk
 
Något trevligt att toppa med, typ cashewnötsmör och kokoschips
 
Mixa alla ingredienser och häll upp i en skål. Dekorera med något gott, ät och gläds åt solen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela