Emma eats oats

It ain't meat, babe

Carrot cake bliss balls

Publicerad 2018-01-06 14:18:54 i Något sött,

Hej hej bloggen! 
Hur är läget? Jag har varit förkyld ett tag nu och det har varit ganska synd om mig dagarna i ända. Nu börjar jag komma tillbaka igen och kände ett akut sug efter att baka. I kylen fanns lite ledsna dadlar som gärna ville bli uppätna och jag gjorde ett gäng bliss balls. Den varianten jag gjorde fick smaka morotskaka. Supergott och supersmidigt att slänga in i frysen och ta med som ett snabbt mellanmål för en stressig dag. 
 
Carrot cake bliss balls - 12 st
 
1 riven morot
5 dadlar
1,25 dl havregryn
Vatten för konsistensen
Kanel och kardemumma
Kokos att rulla bollarna i
 
Mixa samtliga ingredienser (utom kokosen). Forma tolv bollar och rulla sedan dessa i kokos. Ät. Njut. Frys in om du vill. Bjud någon. Whatever you want.
 
Rulla in en boll och låt den rulla
 
///
 
I made these carrot cake bliss balls and they turned out really great. I love having some in the freezer, it's an easy snack on a hectic day. 
 
Carrot cake bliss balls - makes 12
 
1 grated carrot
1,25 dl oats
5 dates
Cinnamon and cardamom
Water for consistency
Coconut flakes to cover the balls
 
Blend all the ingredients (except for the coconut). Make 12 balls and cover them in coconut flakes. Eat whenever, wherever with whomever. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela