Emma eats oats

It ain't meat, babe

Rocky Road!

Publicerad 2015-12-25 14:50:00 i Något sött,

Hejsan allihopa! Hoppas att ni hade en fin dag igår. Vi hade supermysigt firande hos mormor och spelade bland annat in en väldigt fin video som ni kan kika på här. Annars så åt vi en massa mat och öppnade paket och sånt och när julafton började lida mot sitt slut åkte en schweizisk chokladask fram och jag ångrade bittert att jag inte fick med några bitar rocky road som jag slängde ihop den 23:e. Jag åt ett par bitar när jag kom hem istället. Och till frukosten imorse. Och till eftermiddagsfikat för en liten stund sen. Nu är de slut, men det blir säkerligen en sats till i mellandagarna, för gud så gott det blev. 
 
Rocky Road
 
200 gram mörk choklad
Några nävar rostade och saltade cashewnötter
En sats kola (jag gjorde denna men skippade saffran) 
 
Smält choklad, blanda ner kolabitar och cashewnötter. Bred ut blandningen på bakplåtsklädd plåt eller liknande. När chokladen stelnat, skär upp i bitar. Ät, förslagsvis i tv-soffan framför Fanny och Alexander. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela