Emma eats oats

It ain't meat, babe

En vecka som vegan

Publicerad 2016-05-08 18:55:49 i Allmänt,

Hej Thomas! Varför ville du ha en veganvecka?
Det var ett infall. Att bo ihop med en vegan gör att man får sådana infall. 
 
Vad har varit bäst?
Saffransfalafel med quinoasallad och söndagsgrytan.

Vad har varit sämst?
Att inte kunna äta vad jag vill, den begränsningen som en vegansk livsstil innebär.

Käner du att den här veckan har varit meningsfull?
Det är klart att det har varit meningsfullt, men jag känner så här: jag kan tänka mig att äta mer veganskt men kommer inte bli vegan helt och hållet. Jag kommer inte sluta äta kött, men det är klart att jag kan göra mer än vad jag gör i dagsläget. 

Veckans snedsteg: Thomas åt glass. Som ursäkt påstod han att min mamma behövde glassällskap. Thomas har även ätit honung, då han drog på sig en förkylning under helgen. 

Slutsats: Thomas har ätit mat som jag trodde att han skulle gilla, men som han påstod själv att han inte tyckte om. Jag pushade lite extra för saffransfalafeln för att jag visste att den skulle bli omtyckt. Målet, för min del, var att hitta nya rätter som Thomas skulle kunna tänka sig att äta annat än under veganveckan, så jag tycker att vi har lyckats. Och, så var det ganska kul att se hans min när jag berättade för honom att han inte kunde äta nutella. 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela