Emma eats oats

It ain't meat, babe

Sweet valentine

Publicerad 2017-02-14 14:19:00 i Något sött,

Egentligen brukar inte jag fira alla hjärtans särskilt mycket, men om man har en anledning att lyxa till det lite extra så kan man ju alltid ta den. Den här gången blev det en chokladmousse på avokado. Våra närmsta affärer har haft extrapris på just avokado så vi hade ett helt förråd. Jag utgick ifrån det här receptet, men eftersom vi inte hade någon agavesirap så slängde jag i några skalade färska dadlar. Gör man på dadlar är det dock väääldigt viktigt att mixa ordentligt - en dadelklump i moussen är inte så gott - plus att det kan krävas lite extra vätska. Jag gjorde en dubbel sats så det räckte både till mig och min hjärtevän.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Vegan, dietiststudent och alldeldes alldeles matgalen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela